- Szczegóły
- Autor: Administrator
- Kategoria: Uncategorised
- pierwsza z nich to samospis internetowy za pośrednictwem aplikacji dostępnej na stronie internetowej https://spis.gov.pl. Aby zalogować się do aplikacji należy użyć profilu zaufanego lub numeru PESEL. Dokonując samospisu należy pamiętać, że można tego dokonać w ciągu dwóch tygodni od pierwszego zalogowania,
- drugą metodą jest dokonanie spisu przez telefon. W tym celu należy zadzwonić na uruchomioną przez Główny Urząd Statystyczny infolinię pod numerem telefonu 22 279 99 99. Infolinia pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00,
- trzecią metodą jest dokonanie spisu przez rachmistrzów spisowych. Osoby, które z różnych powodów nie dopełniły obowiązku poprzez samospis internetowy lub poprzez infolinię spisową, zostaną spisane przez rachmistrzów spisowych. Rachmistrzowie dokonują wywiadu telefonicznego dzwoniąc z numerów telefonów 22 828 88 88 oraz 22 279 99 99. Rachmistrz spisowy ma nadany identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię, nazwisko, numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych. Tożsamość rachmistrza można sprawdzić zarówno na infolinii spisowej pod numerem telefonu 22 279 99 99, jak i poprzez aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/.
Osoby, które do momentu kontaktu z rachmistrzem spisowym nie dopełniły obowiązku spisowego muszą odpowiedzieć na pytania rachmistrza. Nie można odmówić rachmistrzowi spisu tłumacząc się dokonaniem spisu w późniejszym terminie za pomocą aplikacji czy też infolinii. Odmowa udziału w spisie skutkuje wszczęciem postępowania egzekucyjnego w celu zasądzenia kary grzywny przewidzianej w ustawie z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (art. 57 ustawy).
Od 23 czerwca 2021 r. możliwe jest również przeprowadzenie przez rachmistrzów wywiadów bezpośrednich w terenie, tak więc możliwa jest sytuacja, że rachmistrz spisowy dokona spisu w domu mieszkańca, okazując się opisanym identyfikatorem.
W celu umożliwienia dopełnienia obowiązku spisowego mieszkańcom Gminy Psary w dniu 10 lipca 2021 r. od godziny 8.00 do godziny 14.00 w Urzędzie Gminy w Psarach zostanie udostępnione stanowisko do samospisu internetowego, gdzie upoważnieni pracownicy w razie potrzeby będą zapewniali wsparcie merytoryczne i techniczne przy dokonywaniu samospisu. W tym dniu będzie również możliwość załatwienia spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych.
- Szczegóły
- Autor: Administrator
- Kategoria: Uncategorised
21 maja 2016 r. w sali bankietowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Dąbiu odbył się XI Zjazd Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Psarach. Podczas zjazdu odbyły się wybory Zarządu Oddziału Gminnego ZOSP RP, w wyniku których na stanowisko Prezesa wybrano Wójta Gminy Psary Tomasza Sadłonia, zaś na stanowiska Wiceprezesów: Wojciecha Kameckiego oraz Tadeusza Bacię. Pozostałe funkcje w prezydium objęli: Tomasz Kot – Komendant Gminny, Jarosław Nowak – Sekretarz, Tomasz Ślęczka – Skarbnik, Paweł Kubica – członek Prezydium. Z kolei członkami zarządu zostali: Marian Kozieł, Tomasz Barański, Kazimierz Kocot, Marek Kotuła, Sergiusz Cichoń, Łukasz Janota, Marcin Wilczek, Grzegorz Flak, Rajmund Drogosz, Jacenty Kubica, Piotr Madej, Mateusz Smoczyński.